Sommer og bloggtørke

20130723-134242.jpgJa, her på bloggen skjer det ikke så mye for tiden. Men et lite livstegn via iPhonen går jo an å få til. Jeg leser mye, men skriver som dere ser heller lite.

Er tilbake på jobb etter ferien, men nyter sommeren allikevel. Koser meg med bøker, familie, turer, kaffe, hvitvin og god mat. Var forresten i Stockholm nå i helgen og måtte selvfølgelig innom en bokhandel på min vei(heller det enn klesbutikker!). Og der snublet jeg over Vilhelm Mobergs utvandrerhistorie (dere vet kanskje om de bøkene som er grunnlag for filmen hvor Liv Ullmann spilte Kristina). Uansett; jeg har lett etter bøkene siden jeg lånte de i heller loslitt utgave på biblioteket her jeg bor. Og nå fant jeg de, på svensk og til den nette pris av 225 svenske kroner samlet. Hurra! Gleder meg til å lese de etterhvert. Men først har jeg endel andre bøker å lese ferdig, blant annet Philippa Gregory «The Kingmaker’s Daughter». Hm. Det har blitt en uvane å lese flere bøker samtidig. Nå må jeg visst stikke på jobb – vi blogges etterhvert!

4 responses to “Sommer og bloggtørke

  1. Ha en fin ferie videre! Litt av et kupp du gjorde med Moberg. De står trygt i bokhylla mi, fra bokklubben en gang på 70-tallet.(Tror jeg).

    • Ja, kjempekupp! Jeg pløyde gjennom bøkene da jeg lånte de på biblioteket, husker jeg. Veldig glad for å ha kjøpt dem, altså! 🙂

  2. Tilbaketråkk: Smakebit på søndag: “Utvandrarna” av Vilhelm Moberg | Anitas blogg

  3. Tilbaketråkk: Vilhelm Moberg: «Utvandrarna | «Anitas blogg

Kommentarer er alltid hyggelig!

