Dørstokkmil? Not so much anymore

20130906-101521.jpg Jeg er egentlig litt stolt av å ha klart å trene regelmessig de siste par månedene. For ei som er fryktelig glad i å ligge på sofaen er det en kjempeseier å klare å være i aktivitet (spinning, jogging, styrke) 3 ganger i uka, sånn omtrent. Jeg har også gått til innkjøp av en pulsklokke. Den heter Polar FT40 og er en enkel klokke uten GPS. Siden jeg har lagret løpemusikken min på iPhonen og har appen Endomondo der, tenkte jeg at jeg ikke behøvde GPS på klokka. Telefonen er jo med på løpetur allikevel.Så langt er jeg fornøyd med klokka, og har funnet ut at jeg kan presse meg mye lenger enn jeg tror uten å komme i rød sone, som Kaggestad kaller det. Jeg trives jo aller best godt innenfor komfortsonen, og den første instruksen fra klokka var absolutt etter min smak (se bildet). Den skulle beregne en fitnesstest…

Jeg har tenkt å løpe en mil under Oslo maraton om to uker (feiget ut på halvmaraton – men neste år…!), og målet mitt er å klare det på under en time. Om jeg innstiller meg på å ha det litt vondt en stund bør det målet være innen rekkevidde. Nei, det målet ER innen rekkevidde.

2 responses to “Dørstokkmil? Not so much anymore

  1. Det er fantastisk hvor mange bokblogger som skal løpe under oslo maraton!
    Lykke til!

  2. Lykke til, Anita! Det hørtes ut som en fin utfordring🙂

Kommentarer er alltid hyggelig!

