Høst nå

For en strålende dag! Legg merke til ironien. Og sarkasmen. Og sutringen, ikke minst.

Det pissregner ute, og jeg har følelsen av å ha litt piggtråd i halsen. Det passer fint. Jeg skal jo løpe en mil under Oslo Maraton til helga (mål: klare det på under en time!), og da er det liksom suverent at kroppen ikke er helt med på det. Ikke at jeg har feber eller er sengeliggende eller noe, langt ifra. Men jeg føler liksom at jeg hangler akkurat nok til at jeg ikke bør trene noe i dag, ihvertfall. Derfor: Vi drikker bøttevis med kaffe og spiser skikkelig usunt isteden. Og bruker opp altfor mye av lønna til å betale regninger. Var ikke i paradis så lenge akkurat. Bare akkurat så lenge at jeg følte meg bittelitt rik.

Photo 16.09.13 14 34 46Ikke får jeg lest noe heller. Jeg holder på med tre bøker samtidig (se bildet), noe som egentlig er litt dumt, for jeg kommer liksom ikke noen vei med noen av dem. Den Mo Hayder-boka tror jeg ihvertfall at jeg skal gi opp, for det går så lang tid mellom hver gang jeg leser i den at jeg glemmer det fra gang til gang. Med manglende lesing, blir det også for lite bokblogging, og det plager meg bittelitt selv om jeg har hatt bloggtørkeperioder tidligere og.

Sånn. Ferdig sutret, og nå skal jeg fortsette med å kose meg med alle blogginnleggene om bokbloggtreffet som var i helgen. Mari har laget blogghopp, så det er lettvint å komme seg rundt i Blogglandia til de forskjellige innleggene. Denne helga var jeg på jobb, men neste år kan jeg kanskje være med jeg og? Tror jeg skal tenne noen lys og lytte til regnet etterpå. Og drikke te. På en måte er det jo litt fint med høst og..?

One response to “Høst nå

  1. Har kjempelyst til å få med meg marathon til neste år, men dette året er ikke formen helt der den skal være. Lena Ranehags bok virker interessant. Jeg følger kun med på Åndenes makt når hun opptrer som mediet der. Lykke til med løpingen🙂

Kommentarer er alltid hyggelig!

