Det skal bli så meget bedre!

20130921-212404.jpg Nei, jeg snakker ikke om Ahus nå. Men om at jeg løp 10 km under Oslo maraton i dag. Målet var å karre seg i mål på under en time. Det klarte jeg ikke. Først fikk jeg tiden 1.02.13, et par timer senere en sms fra arrangøren med korrigering til 1.01.48. Det er jeg fornøyd med – selv om jeg ikke nådde målet mitt.

Hvorfor? Fordi jeg ikke fulgte planen min. Planen var å starte rolig, og øke på etterhvert. Halvveis skulle tempoet opp. Men jeg blir jo så lett revet med, som vanlig. Og når man starter i altfor raskt tempo, så blir det ikke så behagelig, akkurat. Det blir trøbbel. Pulsklokka mi viser en snittpuls på 181 i løpet av den tida jeg løp. Etter ca 5 km prøvde kroppen min iherdig å overtale meg til å legge meg i fosterstilling på fortauet, og bli liggende der og sove til midnatt eller noe. Det var samtidig som det at beina begynte å føles som en tvilsom blanding av gele og kokt spaghetti. Litt vann og Powerade hjalp ikke på noe annet enn at jeg fikk noe annet å tenke på: hadde jeg fått feriemage i tillegg? Det hadde jeg heldigvis ikke – det skulle tatt seg ut.

Men en ting skal jeg ha. Jeg klarte å komme meg til mål uten å gå. Jeg løp hele veien. Uten å besvime eller spy. Eller få feriemage underveis. Og så var det jo fryktelig moro å løpe, da. Tror det blir flere løp på meg jeg. Da skal jeg klare å løpe på under en time.

4 responses to “Det skal bli så meget bedre!

  1. Hei Anita, så flink du var! Jeg løp fint i 5 kilometer, etter det gikk det bare dårlig. Men dette løpet skal jeg bruke som en motivasjon til neste år, da skal jeg prøve å komme på rundt timen, det var jeg lagt unna i år…🙂

  2. Gratulerer med et solid løp, du var jo bare et drøy minutt fra målet ditt! Hadde målet vært enkelt, hadde det ikke vært tøft nok i utgangspunktet. Og det kommer til å gå neste gang, nå veit du jo nøyaktig hva du skal gjøre for å komme under timen. Gratulerer igjen!

  3. Weee!! Flink og sprek du! Kjenner til det at det er lett å bli revet med ja.

Kommentarer er alltid hyggelig!

