Smakebit på søndag: «Utvandrarna» av Vilhelm Moberg

utvandrarna-moberg_vilhelm-21663754-3543310653-frntlJeg slenger meg med på «Smakebit på søndag» for en gangs skyld. Nå har jeg omsider kommet godt i gang med første bok i Vilhelm Mobergs serie om utvandrerne, som jeg nevnte her at jeg hadde kjøpt i Stockholm i sommer. Jeg har lest bøkene før, og jeg elsker dem! Forordet til boka slutter på denne måten:

De män och kvinnor, som denna berättelse handlar om, har för länge sedan lämnat detta livet. Några av deras namn kan ännu läsas på söndervittrande gravstenar, resta tusen mil från den bygd, där de föddes til världen.

I hemorten är deras namn glömda och deras utvandrings äventyr skall snart ingå i sagan och legenden.


Flere smakebiter finnes som vanlig på Maris blogg, «Flukten fra virkeligheten».

4 responses to “Smakebit på søndag: «Utvandrarna» av Vilhelm Moberg

  1. Å, det var fint! Jeg kjøper bøker både i Sverige og i Danmark når jeg er der. Mye fordi jeg der finner bøker som ikke er oversatt til norsk og det er deilig å bytte ut engelsken av og til. Men også fordi bøker er så billig. Jeg var i København for tre uker siden og kom hjem med en stor haug. Og så ble det slik at jeg skal til København igjen i oktober, så da kan det bli en haug til🙂
    Ønsker deg en fin søndagskveld!

  2. Åh, dessa underbara böcker🙂

  3. Likte omslaget:) Kunne også tenkt meg å lese denne:)
    Takk for smakebit!:)

  4. Tyckte så mycket om den här serien. Borde kanske läsa om den🙂

Kommentarer er alltid hyggelig!

