Smakebit på søndag: «Det synger i lauvet» av Britt Karin Larsen

detsynger Ny søndagssmakebit. Denne gangen leser jeg Britt Karin Larsens femte bok om folket på Finnskogen. Den heter «Det synger i lauvet». Jeg har denne gangen prøvd med på et eboklån fra mitt lokale bibliotek, veldig smidig og greit! Har lastet ned appen eBokBib til iPhonen og lånt boka via den. Det funket perfekt. Det eneste er at det er litt mer slitsomt for øynene å lese bok på iPhonen. Okkesom, her er en smakebit på Britt Karin Larsens som vanlige nydelige fortellerstil:

Det sies at det som engang fantes aldri blir riktig borte, selv om øyet ikke lenger er istand til å se det, at om mennesker forsvinner og minnene dør med dem kan det igjen bli synlig for nye slekter, om de gir seg selv stillhet nok og tid nok til å lete, ja, så finnes det der, ennå, det som hendte for lenge siden.

Og så finner du flere boksmakebiter som du klikker deg videre til bloggen «Flukten fra virkeligheten».

11 responses to “Smakebit på søndag: «Det synger i lauvet» av Britt Karin Larsen

  1. Jeg har også prøvd eBokBib, men brukte iPad, det funket fint. Synd det er så få titler å velge blant. Kos deg med boken, jeg leste de første men fikk «nok» av det der kalde trauste🙂 Ha en strålende søndag!

  2. Stämningsfull smakebit. Tack!

  3. Låter som en bok som jag mycket väl skulle gilla. Tack för smakbiten.

  4. Har ikke lest disse bøkene. Har rett og slett ikke prioritert dem. Ønsker deg en fin søndag!

  5. Dette er ei av de bøkene jeg leser nå, og den er litt annerledes enn de første bøkene i serien synes jeg. Har ikke kommet så langt enda, men der de forrige bøkene hadde sitt tydelige sentrum rundt Lina og Taneli, svever denne litt løsere fra sted til sted, fra person til person. Stemningen, stilen og språket er likevel typisk «Larsensk», og det er jeg godt fornøyd med!
    I mårra besøker forfatteren biblioteket her, og jeg gleder meg til å treffe henne!

  6. Tack för smakbiten! Jag har också provat låna e-böcker från biblioteket, tycker det är fint att det också fungerar!

  7. Jeg er enig i at det er litt mer slitsomt å lese på iphone/ipad. Jeg har også lagt til eBokBib på ipaden, men jeg skulle ønske jeg heller kunne hatt appen på lesebrettet hvor det ikke er bakgrunnslys🙂 Ønsker deg en fin søndag!

  8. Dette er en forfatter som jeg er nysgjerrig på, jeg har en bok i denne serien men må skaffe meg første bok før jeg kan komme i gang. Tusen takk for smakebiten:-)

  9. Tack för smakbiten, det var en okänd författare för mig.
    Jag ser för dåligt för att läsa på telefonen, det skulle jag inte orka! Läsplattan funkar däremot.

  10. Britt Karin Larsen har jeg til gode å lese, men bøkene folket på Finnskogen kan jeg tenke meg å lese – takk for smakebiten🙂

  11. Fin smakbit! De här böckerna skulle jag vilja läsa.🙂

Kommentarer er alltid hyggelig!

