40 årskrise coming up

20131228-195537.jpg Det er romjul, og i kjent stil har undertegnede på denne tiden av året forsømt absolutt alt som har med sunn livsstil å gjøre. Det begynte med å ta’n skikkelig ut på julebordet sammen med verdens beste kollegaer. Deretter snakker vi om en førjul, julehelg og romjul fylt med masse sjokolade, potetgull, vin, julemat, kaker, ja – dere vet. Dere forstår tegninga. Dørstokkmila har ihvertfall vokst seg uoverkommelig. Såpass uoverkommelig at noen yogaøkter på stuegulvet har vært den eneste treninga undertegnede har bedrevet jevnlig. Og det merkes. Løping? Sykkeltimer? Styrke? Nei.

Derfor skal 2014 bli et år der jeg skal holde det gående. 2 ganger pr uke er det vi legger oss på foreløpig. Lista legges lavt med hensikt og i god mening. Alt annet er bonus fram til det blir lysere tider – kanskje Hundredagersprosjektet kan være inspirerende? Så må det løpes mer ute til våren. 2014 sitt hårete mål er nemlig å fullføre halvmaraton i Oslo i september på rundt 2 timer. Og så er det jo denne 40 årskrisa da. I mai runder jeg det magiske tallet. Hittil har jeg prøvd å fortrenge det, men det går visst ikke lenger. Så for å markere panikken skikkelig tar vi i bruk treningsdagbok fra Get Inspired. Så kommer jeg meg vel i mål tenker jeg….

4 responses to “40 årskrise coming up

  1. Kjenner meg veldig godt igjen i beskrivelsen av førjulstidens utskeielser. Høres ut som du «har vært ute en vinterdag før» så det heter så fint, siden du ligger listen lavt. 40 årene er ikke noe å kvi seg for, jeg har vært der noen år nå, og det er de beste årene🙂 Jeg har begynt å se frem til nyttår, da skal 7 kilo av på 7 måneder – det må jo gå. Jeg har allerede kuttet ut hvetemel (to dager nå…) men godter meg fremdeles med marsipan og sjokolade og chips og… U know. Nyttårsaften er det jamt slutt, men sånn er det vel for mange – mange flere enn de som vil innrømme det tenker jeg🙂

  2. Jeg kjenner meg også igjen…men liker ikke å lage nyttårsforsetter. Likevel kommer jeg til å ha noen denne gangen, og det går på livsstil ja. Trening og kosthold🙂

Kommentarer er alltid hyggelig!

