Smakebit på søndag: «Døtre av Norge» av Gunhild M. Haugnes

Denne søndagen leser jeg «Døtre av Norge» av Gunhild M. Haugnes. Boka, som følger en spesiell norsk kvinneslekt og som inkluderer både blant annet heksebrenning, kvinnekamp og kjærlighet fikk jeg tilsendt fra forfatteren. Her er noen linjer:

I hvert slektsledd fra nå vil det bli født et jentebarn med dette merket. Disse vil være sterke og ha spesielle evner. Sammen vil denne rekka av jenter forandre verden, de skal slåss for de svake og spesielt for kvinnene.

Flere smakebiter på bloggen «Flukten fra virkeligheten».

20140126-114828.jpg

18 responses to “Smakebit på søndag: «Døtre av Norge» av Gunhild M. Haugnes

  1. Den boken hadde jeg glemt! Så fint at du minnet meg på at jeg har den i hylla mi 🙂 Ønsker deg en fin søndag!

  2. Denne boken var skikkelig bra og en av bøkene som jeg nominerte til bokbloggerprisen, den nådde ikke opp da,men absolutt en bok mange burde lese. Ser frem til å høre hva du syntes om den. Ha en fin søndag 🙂

  3. Høres spennende ut. Har lest Jordmora, kanskje det er i den gaten? Når Beathe har nominert den, så må den jo være bra, takk for tipset og smakebiten!

  4. Låter som en spännande bok. Tack för smakebiten!

  5. En bok som jag tror att jag skulle gilla. Men helst då på svenska 🙂

  6. Denne står på leselisten min, så den har jeg veldig lyst å lese

  7. Jøss, denne har gått meg hus forbi. Må leses 🙂

  8. Tack för smakbiten. Den låter som en intressant bok!

  9. Jag blir ju mest fascinerad av frisyren på omslaget- hur får man till en sån frisyr? Det ska nog vara mycket hårsprej till om mitt hår ska hållas i så fina vågor,

Kommentarer er alltid hyggelig!

