Godt nytt 2015!

image Godt nytt år! Så har kalenderen bikket 2015 og jeg sitter som seg hør og bør på  1. nyttårsdag og lurer på hvor tiden blir av, sånn egentlig. Som dere sikkert har forstått, har verken lese- eller skrivelysten akkurat vært på topp i året som har gått. Det viser seg i antall leste bøker, samt at antallet søplete samleinnlegg er høyere enn noensinne. Tanken har slått meg – kanskje bare legge ned hele bloggen? For det har seg jo slik at jeg går med litt dårlig samvittighet overfor bloggen – slik er jeg skrudd sammen. Men: Tiden strekker ikke til. Full jobb i tredelt turnus, to aktive tenåringsbarn med påfølgende «taxikjøring» og en mann som er mye borte på jobb krever sitt. Da er det ikke akkurat bloggen som prioriteres først. Har jeg hatt litt tid til overs, har Netflix og sofaen vunnet lett over bøker og blogging. Så – hva gjør jeg da?

Jo, vi skrur ned ambisjonene en smule. Målet om å skrive om hver eneste bok som leses, legges til side – langt til side. I 2015 kommer jeg til å skrive om de bøkene jeg har lyst til å skrive om, rett og slett. Bøker jeg har lyst til å bringe videre til andre. Det skal jo være lystbetont dette her – ingen tvang. Og så skal jeg pønske ut en mal jeg skal skrive bokomtalene mine etter. Så det blir ikke noen dyptgående analyser nå heller. Men det var det vel ingen som håpet/trodde/fryktet heller. Take it or leave it. Godt nytt år!

One response to “Godt nytt 2015!

  1. Tilbaketråkk: Godt nytt 2015! | Blopp.no

Kommentarer er alltid hyggelig!

