Mammutsalg 2015

CABRYD1PCAYLJQ28CAZMUIU0CA7OS5U6CAWYXB7UCASC595RCAJ5CG67CAXKVJ9QCA1S8ZWDCAOSIK7RCALMSCSJCAKJYL5RCARWHLEBCA8W3IYECAOTV5DVCAJ2V5EGCAYVTZY1CAAEGK74CA7SC27HSå er det tid for mammutsalg igjen. Det foregår i år mellom 16. og 28. februar. Jeg tenkte jeg skulle gjøre som jeg har gjort før, nemlig legge ut lenker til omtalene mine av bøker jeg har lest og som er på salget i år. Lite overraskende er det bare de tre første bøkene som ikke er krim.

*Tore Skeie: «Jomfruen fra Norge»
*Herbjørg Wassmo: «Disse øyeblikk»
*Helen Fielding: «Bridget Jones – Mad about the boy»
*Jussi Adler-Olsen: «Marco-effekten»
*Chelsea Cain: «Døden to ganger»
*Thomas Enger: «Blodtåke»
*Torkil Damhaug: «Sikre tegn på din død»
*Gillian Flynn: «Flink pike»
*Mons Kallentoft: «Engler i vann»
*Camilla Läckberg: «Englemakersken»
*Åsa Larsson: «Et offer til Molok»
*Jørn Lier Horst: «Jakthundene»
*Jørn Lier Horst: «Vinterstengt»
*Henning Mankell: «Hånden»
*Liza Marklund: «Fasadefall»
*Håkan Nesser: «De sørgende»
*Kristina Ohlsson: «Englevaktene»
*Johan Theorin: «Blodleie»
*Johan Theorin: «Sankta Psyko»
*Jo Nesbø: «Gjenferd»

Så er det vel bare å begynne å lete i katalogen, da. Der er det mye å velge i, e-bøker også. Men hvilke av bøkene ovenfor jeg anbefaler? Tja… Det er mye svensk krim på lista mi, og en forfatter som kanskje ikke mange har hørt om her i Norge, er Kristina Ohlsson – jeg anbefaler bøkene hennes! Og for de som er interessert i historie, kan Tore Skeie sin bok være bra. Jeg likte den godt, ihvertfall. Herbjørg Wassmos «Disse øyeblikk» er også veldig fin. For de av leserne som jobber på Ahus, slik jeg gjør, er det verdt å sjekke ut boka til Torkil Damhaug, som henter mye av handlingen fra nettopp Ahus.

Jeg er ikke så sikker på om jeg skal handle noe selv på Mammutsalget, men det skulle ikke forundre meg om jeg kommer hjem med en bok eller to allikevel.

One response to “Mammutsalg 2015

  1. Tilbaketråkk: Mammutsalg 2015 | Blopp.no

Kommentarer er alltid hyggelig!

