Blogghopp: Sommerlektyre

Det er juni, og sommeren er her! Så deilig! Selv om temperaturene kanskje kunne ha vært høyere her på Østlandet så er det herlig med lange lyse dager. Og bare det at det er lyst når man reiser på jobb om morgenen hjelper godt på! Som seg hør og bør, har jeg noen planer for bøker jeg vil lese i løpet av sommeren. Foreløpige planlagte bøker er disse, med forbehold om endring må man vel si:

uten navnJeg går og tripper og venter spent på Jo Nesbøs nyeste bok om Harry Hole. Selv om jeg har planer om å lese den sakte og kose meg ordentlig med den, regner jeg med å nilese boka i et jafs. Gleder meg!

vattenanglar-kallentoft_mons-19023740-frntMons Kallentofts bok «Vattenänglar» har kommet ut for lenge siden, men jeg har ikke lest den. Bestilt på svensk på nettet til mikroprisen 40 kroner. Jeg har lest alle de andre bøkene Kallentoft har skrevet om Malin Fors, så da må jeg få med meg denne og.

tvekJeg liker godt islandske Arnaldur Indridasons krimbøker. Klart jeg må lese denne også! Selv om min favorittantihelt Erlendur Sveinsson visstnok ikke er med i denne boka.

kingmDet er lenge siden jeg har lest noe av Philippa Gregory nå. Hun skriver historiske romaner fra Tudortidens England, og også fra tiden før det. Denne skal jeg ha med meg.

Sånn, det var mine bokplaner for sommeren! Om du vil være med på blogghopp og fortelle hvilke bøker du skal lese i sommer, så klikk her og velg den koden som passer din type blogg. Deretter limer du koden inn nederst i bloggposten din. En oversikt med linker og boktips fra forskjellige bloggere, vil dermed også dukke opp på din blogg. Listen vil oppdateres automatisk hver gang en ny blogger legger inn en link.

18 responses to “Blogghopp: Sommerlektyre

  1. Ser ut som du har mange fine bøker du skal lese i sommer. Nesbø må jeg se å få begynt på,det er nesten pinlig og flaut å si at jeg ikke har lest noe av ham ennå. Ser de skriver i avisen at den siste boken er hans aller beste. Så artig med blogghopp, jeg skal få laget et innlegg en av dagene, må bare finne ut av hvilke bøker jeg skal lese i sommer! Ha en fin kveld:)

  2. Så lurt! Eg fekk umiddelbart inspirasjon til eit innlegg med sommarlesing som tema 🙂

  3. Tilbaketråkk: Sommerlektyren 2013 | Boka mi

  4. Fin liste! Min erfaring er at planlagte bøker ofte erstattes av andre, men det er likevel greit å ha et utgangspunkt. Boken av Philippa Gregory kunne jeg godt tenke meg å lese 🙂

  5. Tilbaketråkk: Jørgen Brekke: “Drømmeløs” | Anitas blogg

  6. Så spennende med bloggerhopp:) Likte listen din!:) Mye god litteratur å kose seg med der ja, kunne tenkt meg å lese mye av det selv:) Skal også legge ut en oversikt hva jeg vil lese denne sommeren, men har fortsatt ikke kommet så langt med å virkelig bestemme meg. Har jo så mye bra å velge mellom, vanskelig!:)

    Kos deg masse med bøkene!

  7. Tilbaketråkk: Mons Kallentoft: “Vattenänglar” | Anitas blogg

  8. Supert med dette blogghoppet! Og så følte jeg meg veldig teknisk avansert med disse kodene som skulle limes inn og greier… 🙂 Det har gått trått med lesingen i det siste, men etter å ha samlet sommerønskene på et brett merket jeg inspirasjonen komme krypende 🙂 Du har en spennende liste der. Spesielt boka til Gregory ser spennende ut! Man blir aldri ferdig med Tudor-tiden.

  9. Hei da har jeg lagt inn sommerlektyren min. Kooerte bare linkelista, men det skal sikkert gjøres på en annen måte som jeg ikke kan.;)

  10. Jeg likte også den om tudortiden, og jeg ble inspirert til å finne frem bøkene som skal være med på ferie. Skal se om jeg klarer å lage et blogginnlegg og linke det…

  11. Måtte selvfølgelig begynne å planlegge sommerens bøker, så nå har jeg laget meg en liste. Legger den inn på bloggen min i dag. Om listen holder – det får tiden vise. Det dukker alltid opp andre bøker som smetter inn imellom. Men disse ligger på bordet foran meg!

  12. Når jeg endelig skjønte hva et blogghopp er, så skjønte jeg jo også at dette var en kjempegod ide. Har lagt til min sommerlektyre 🙂 Ser ut som du har en veldig fin lesesommer foran deg med den listen der 🙂

  13. Tilbaketråkk: Min sommerlesing 2013 | Tones bokside

  14. Plutselig ble jeg med jeg også. Sent, men godt er det vel noe som heter, hehe..
    Politi har jeg fryktelig lyst til å lese selv, «alle» strør jo rundt seg med godord om denne boka, men først må jeg få med meg «Gjenferd». «Tvekampen» leste jeg nylig selv, ikke så veldig begeistret må jeg innrømme (Erlendur, hvor er du??), men det er noe med Indridasons bøker som gjør at jeg må ha dem med meg likevel. Og nå frister det med noe av Philippa Gregory igjen også, gitt.. 🙂
    God sommerlesing! 🙂

  15. Tilbaketråkk: Philippa Gregory: “The Kingmaker’s daughter” | Anitas blogg

Kommentarer er alltid hyggelig!