Helen Fielding: «Mad About the Boy»

image

På tide å hoste litt liv i bloggen igjen. Det er faktisk en del bøker jeg har lest i sommer, og jeg ligger selvfølgelig håpløst på etterskudd med bokomtalene. En av bøkene jeg har lest, er den tredje boka om Bridget Jones. De to første bøkene om Bridget elsket jeg. Jeg leste og var flau. Jeg lo og koste meg. Akkurat som jeg gjorde da jeg så filmene. Men jeg så ikke at det skulle komme en bok nummer tre om klumsete, klønete, akk så sjarmerende Bridget. Jeg så virkelig ikke den komme. I «Mad About the Boy» har Helen Fielding gjort Bridget til til en 51 år gammel enke etter Mark Darcy og alenemor til to, med en 30 år gammel boy toy-kjæreste hun har møtt på Twitter. Jeg må bare innrømme at dette ikke er like sjarmerende. Jeg synes ikke det er like kult at Bridget sitter i jobbmøter og er mest opptatt av om boy toy har svart på Twittermeldinger. Noe av dialogen er småmorsom, men i bunn og grunn var vel denne boka egentlig en skuffelse – og litt unødvendig, på en måte. Synes jeg da.

4 responses to “Helen Fielding: «Mad About the Boy»

  1. Tilbaketråkk: Helen Fielding: «Mad About the Boy» | Blopp.no

  2. Skjønner godt reaksjonen din. Hvis Hun har samme personlighet når hun er 51 som når hun var ung og uskyldig, så er det ikke like sjarmerende. Hva blir det neste Bridget som 78 åring på gamlehjem?
    Kjekt at du blåste støv av bloggen, du er hjertelig velkommen tilbake – håper du har hatt en nydelig sommer 🙂

  3. Jeg må si at jeg likte denne veldig godt, på underholdningsplanet 🙂 Om man hadde vært så uheldig å blitt alene midt i livet må det da være uendelig herlig å bli skikkelig forelska. Som småbarnsmor i 2014 kjente jeg meg godt igjen i mye av hverdagen til Bridget, rent bortsett fra at jeg ikke har noen toyboy men en mann jeg har vært sammen med halve livet.

    Velkommen tilbake 🙂

  4. Tilbaketråkk: Mammutsalg 2015 | Anitas blogg

Kommentarer er alltid hyggelig!