Lena Ranehag: «Åndenes stemme»

uten navnVarierende lesing denne høsten: Fra krim til selvutviklingsbøker til historiske romaner. Og nå «Åndenes stemme» av Lena Ranehag. Hun er en av de såkalt klarsynte som er med i «Åndenes makt» på TV Norge. Å se det programmet hver uke er forreste en av mine guilty pleasures. Derfor måtte jeg bare lese denne boka, og jeg var så heldig å få et leseeksemplar fra Schibsted Forlag. Tusen takk!

En kan jo avblåse «Åndenes makt» som det reneste sprøyt. «Hallo?», liksom. Eller man kan være åpen for at det finnes mye mer mellom himmel og jord enn det man kan forstå. Alle får vel ha lov til å ha sin oppfatning om akkurat det, men personlig heller jeg mest mot det siste. Og spesielt etter diverse uforklarlige opplevelser jeg selv har hatt regelmessig opp gjennom årene, både hjemme og på jobb – uten at jeg ønsker å gå mer inn på det her. Jeg bare konstaterer at noe lar seg ikke forklare på en logisk måte, uansett hvor mye man gjerne vil finne en forklaring. Det er da det går litt kaldt nedover ryggen på en.

«Åndenes stemme» er altså skrevet av Lena Ranehag, en svensk dame som har jobbet som kunstner, medium og coach i mange år. Hun har vært med i TV-program i både Norge, Sverige og Danmark der hun benytter evnene sine, deriblant som nevnt «Åndenes makt». I denne boka forteller hun hvordan hun bruker evnene sine som synsk for på denne måten å hjelpe medmenneskene sine. Det er mange spennende historier hun forteller, men også noen der jeg falt litt av lasset og tenkte – nettopp: «Hallo??». Nok om det. En svært lettlest bok som var morsom å ha fått med seg. Og så må man jo lure på hvordan det er mulig. Er det bare humbug, eller er det virkelig mulig?

1 responses to “Lena Ranehag: «Åndenes stemme»

  1. Hoho, jeg også ser Åndenes stemme… men bare når jeg er alene hjemme 😉 Tragisk nok duppet jeg av i går, rett etter at den klarsynte kom til gards. Var det noe spesielt med det lille røde huset oppi skråningen?

Kommentarer er alltid hyggelig!