Harlan Coben: «Hold Tight»

hold-tight-harlan-coben-paperback-cover-art «Hold Tight» er en bok jeg leste ferdig for lenge siden. Eller – leste er vel feil ord. Jeg slet meg gjennom den. Det tok sin tid.

Boka handler om familien Baye. Foreldrene oppdager at sønnen Adam sakte, men sikkert endrer atferd. De blir forferdet og engstelige over hvordan han forandrer seg. Adam blir innesluttet og taus etter at vennen hans, Spencer, tar sitt eget liv. Desperate føler Adams foreldre at de mister kontrollen, og til slutt blir de enige om å installere et spionprogram på sønnens datamaskin. På denne måten håper de å finne ut hva han egentlig holder på med for tida. Plutselig en dag dukker det opp en kryptisk e-post med ukjent avsender på Adams datamaskin.

Egentlig orker jeg ikke å skrive mer enn dette. Noen ganger dukker det opp bøker som ikke fenger, rett og slett. Og dermed er den glemt i samme øyeblikk som den er ferdig lest. For meg var nok dette en slik bok, men jeg har jo registrert at mange andre har lest og likt den. Vel – smaken er som baken.

1 responses to “Harlan Coben: «Hold Tight»

  1. Den har jeg ikke lest. Jeg har lest en god del harland Coben bøker og hørt noen på lydbok når jeg har kjørt langt sammen med mennen min. Da er det lydbøker mer etter hans smak, men det er greit noen ganger det og 🙂

Kommentarer er alltid hyggelig!