Bøker som mangler en bokstav – kreativitet på Twitter

Bare å titte innom Twitter før sengetid er ikke alltid like lurt. Ihvertfall ikke når man oppdager hashtagen #bokersommanglerenbokstav. Det fører til kreativitet blant folket, mildt sagt. Og masse latter hos undertegnede! Se bare på noen av titlene:

*»Vent, blinke!» – en trafikklærers bekjennelser
*»Same ved reisens slutt» – Fosnes Hansen med reiseskildring fra sør til nord
*»Sagaen om Ifolket» – historien om Molde
*»Menneskeluene» – Hans Olav Lahlum reklamerer for hodeplagg
*»Mil i Lønneberget» – reiseskildringer fra den svenske fjellheimen
*»Forbrytelse og Staff» – Dostojevskij om en forsvarsadvokats bekjennelser
*»Min kam» – Knausgård avslører hvordan han steller håret
*»Rist som faen» – håndbok i epleslang av Ari Behn
*»Kafka på standen» – en valgkampskildring
*»Doktor Proktors prompeulver» – Nesbøs bok om ulveflokken med flatulensproblemer

Posted from WordPress for Android

5 responses to “Bøker som mangler en bokstav – kreativitet på Twitter

  1. *flire*
    Godt jeg ikke har twitter for da hadde jeg vel sittet i hele natt og fundert på slike titler :p

  2. Haha denne var morsom 🙂

  3. Oh great, nå vet jeg hva jeg kommer til å gruble på resten av dagen 😀

  4. Kjempemorsom! Jeg ble sittende å lese på Twitter nå og får ikke gjort noe av det jeg skulle gjøre! 🙂

Kommentarer er alltid hyggelig!