Planlegger litt

wpid-img_20150106_202257.jpgTenkte jeg skulle være litt flink i 2015. Jeg skal nemlig våkne opp nå. Som vanlig har jeg ligget i en kombinasjon av dvale og stabilt sideleie i hele høst. Det skjer hvert eneste år. Uten unntak. Når høsten og mørket kommer, blir jeg så tung. Så innmari tung. Nå har kalenderen rundet nyttår, og det er på tide å våkne opp. Derfor har jeg kjøpt boka på bildet. Det et ikke meningen at jeg skal bli supersterk og superfit. Men jeg skal være flink og trene styrke og stabilisering for å forebygge smerter i rygg og nakke. Etter ca 20 år i helsevesenet merker man det på kroppen innimellom. Det skulle egentlig bare mangle. Men det er lov å prøve å gjøre noe med det, da. Og så kan jeg jo trene styrke hjemme også, med egen kropp som vekt. Av og til er det mer enn nok.

I tillegg, en – eller rettere sagt to – grunner til: Jeg har meldt meg på Sentrumsløpet som går i april – der har jeg tenkt å løpe på ca en time. Helst under en time, må jeg innrømme – bare jeg får ordnet meg fri den helga. wpid-img_20140923_203702.jpgOg så har jeg som mål å fullføre – eller rett og slett overleve – halvmaraton i Oslo i september. Jeg feiget ut og løp bare 10 km i fjor. Som bildet ved siden av her viser, klapper jeg sammen som en tomsekk når jeg begynner å bli sliten. Det ser ikke særlig elegant eller bra ut. Og dette bildet her er tatt ved målgang i 10 km på Oslo maraton i september. Jeg orker ikke tenke på hvordan det hadde sett ut om jeg hadde hatt 21 km i beina. Om jeg er flink og trener styrke, kanskje jeg ikke klapper sammen så fort. Det er jo lov å håpe, da.

One response to “Planlegger litt

  1. Tilbaketråkk: Planlegger litt | Blopp.no

Kommentarer er alltid hyggelig!

