Smakebit på søndag: «Det vokser et tre i Mostamägg» av Britt Karin Larsen

Nå har jeg begynt å lese Britt Karin Larsens bok «Det vokser et tre i Mostamägg», som handler om skogfinnene i grensetraktene mellom Hedmark og Värmland på 1800-tallet. Det er et tema jeg alltid har likt, kanskje fordi jeg har skogfinske aner selv. Her er en smakebit fra boka:

Hun stirrer på en lang stokk han så vidt kan skimte ved røykovnen, og plutselig husker han det tolleren fortalte den dagen han ankom til dette embetet, om den underlige skikken de hadde her inne i skogene: At når noen døde skulle takluken åpnes, så sjelen ble fri.

Om du vil gi en smakebit på boka du leser nå, finner du «oppskrift» på bloggen «Flukten fra virkeligheten», som er primus motor! Bloggen din behøver ikke være en bokblogg, det kan like gjerne være for eksempel en treningsblogg, fotoblogg, mammablogg eller en blogg om dyr. Bli med da vel!

9 responses to “Smakebit på søndag: «Det vokser et tre i Mostamägg» av Britt Karin Larsen

  1. Disse bøkene har jeg virkelig lyst til å lese, tusen takk for smakebiten:-)) Ha en finfin Søndag:-))

  2. Den boken verkar bra. Vet inte så mycket om de trakterna.

  3. Fin smakebit! Jeg har sett på denne boken (på hylla i biblioteket), men akkurat nå har jeg så mye å lese at det er inntaksstopp i hjemmet 🙂 Kanskje til sommeren? 😀

  4. Eg har lest ei bok av denne forfattaren før som eg ikkje likte. Men denne boka virka bra, takk for smakebiten 🙂

  5. Kjempefin smakebit! Jeg har ikke lest noe av henne før, men jeg må innrømme at jeg ble litt nysgjerrig nå.

    God søndag 🙂

  6. Kjempe god smakebit:) Så boken på biblio og holdt på å ta den med meg, men da var jeg allerede fullasta med masse andre bøker, nesten jeg angrer den også ikke ble med meg hjem:) ha en god søndagskveld:)

  7. Det var en flott smakebit og en fin tradisjon syntes jeg 🙂 Tusen takk for at du delte den med oss, Anita.

  8. Tilbaketråkk: Britt Karin Larsen: “Det vokser et tre i Mostamägg” « Anitas blogg

Kommentarer er alltid hyggelig!