Litteraturmål – en bitteliten evaluering

I desember i fjor laget jeg noen litteraturmål for inneværende år, det innlegget kan du lese her. I håp om å klare målene, var de ikke spesielt ambisiøse. Hvordan går det, tro?

*Lese flere historiske romaner og/eller biografier.
Dette er jeg ikke så bekymret over, egentlig. Historiske romaner dropper innom regelmessig, selv om jeg ikke likte «Fyrmakerinnen» som var den siste jeg prøvde meg på.

*Lese «Anna Karenina».
Denne er verre. Boka ligger pent plassert under nattbordet mitt, og det frister dessverre lite å lese videre i den. Deadline i Lines lesesirkel er i juni – men det spørs…

*Lese de bøkene jeg har hjemme, før jeg kjøper eller låner flere
Mannen min synes i grunnen at doble lag med bøker i alle hyllene er nok. Og jeg har jo lest ihvertfall noen av de uleste. Teller det at jeg har kjøpt en Kindle? Da er det liksom ikke fysiske bøker som tar opp enda mer plass..

*Oppfordre og oppmuntre barna til å lese, dette inkluderer også oppdagelsesturer til det lokale biblioteket
Joda, denne krysser vi av. Vi tar oss en tur innom biblioteket rett som det er også.

*Kommentere mer på bloggene jeg besøker.
Jeg tror jeg har blitt flinkere her. Ihvertfall lever jeg i den troen.

*Fortsette å lese og å bokblogge – for å spre det glade bokbudskap🙂
Dette er i grunnen det letteste punktet å krysse av på…

2 responses to “Litteraturmål – en bitteliten evaluering

  1. Kjenner meg igjen i det med doble lag med bøker i bokhyllene, ja… *plystre uskyldig*😉
    Jeg er med på en leseutfordring der jeg har satt meg som mål å lese 30 bøker av de jeg allerede har hamstret og som står og samler støv, innen året er omme. Den utfordringen har blitt neglisjert fram til for inntil et par dager siden, da tok jeg to på rappen. Deilig følelse! Så får jeg prøve å være flink framover også. Bøkene ble jo kjøpt inn for en grunn, de fristet jo en gang i tiden… problemet er jo at det er så mye annet som lokker også, hele tiden…😉

  2. Du ser da ut til å være i fin rute.
    Minus litt bokkjøp og trege klassikere -)

Kommentarer er alltid hyggelig!

